יום חמישי, 22 בינואר 2015

ריבוע גראני פשוט: הדרכה

 

 
לפני מלאן-תלפים זמן ביקשה ממני ורד עצות שונות בענייני סריגה במסרגה אחת (קרושה). עכשיו, אני לא מתיימרת להיות מומחית גדולה. ממש לא. אבל מאז שפיתחתי מיומנות רצויה, אני מאוד נהנית מלהחזיק מחט קרושה ביד וזה הפך להיות התחביב האהוב עליי ביותר. ובכוונה אני קוראת לזה תחביב ולא עיסוק/עבודה או כל שם אחר - אני פשוט מאוד מחבבת את היצירה בחוט ובמחט קרושה..
אז בשבילך ורד, ובשביל כל מי שרוצה להעשיר את הדעת וליצור יש מאין - אעלה על הכתב את ידיעותיי, בצורה הכי טובה שאני מכירה - תמונות וסיפורים.
ההדרכה הראשונה תהיה של ריבוע גראני (Granny) פשוט.

חמוד הריבוע!
הכינו לכם מסרגה, מספריים ומחט

בשביל ההדרכה הזו כדאי שתכירו את המונחים הבאים:
לולאת בסיס
קשר שרשרת (עין)
קשר עמוד
קשר עין שטוחה

אם תרצו ללמוד קצת יותר על כל קשר, טלי הכינה הסבר מפורט בקישור הבא.

אני משתמשת בשביל ההדרכה בחוט אקרילי בעובי dk (double knit) ומסרגה בעובי 4.5 מ"מ. הנה תמונה שמפרטת קצת את השוני בעוביים השונים של החוטים ושמם בלועזית (ואם נהיה כנים - רוב הצמר שנקנה יהיה מחברות בינלאומיות, אז זה מה שחשוב..). כל חוט דורש על הפתקית שלו את המחט המתאימה לו, אבל זכות ההחלטה נתונה לכם.

באמצע אתם יכולים לראות את החוט שאני בחרתי לעבוד איתו.
עובי בינוני.
 
הנה עוד הסבר קצר על שמות שונים לחוטים השונים - אני משתמשת ב-8 ply

שנתחיל? יאללה..

נתחיל בלולאת בסיס ו-4 קשרי שרשרת
שימו לב שלולאת הבסיס אינה נחשבת כקשר
לתוך השרשרת הראשונה, הכניסו את המסרגה, ליקחו חוט והעבירו אותו דרך כל הלולאות שעל המסרגה (עין שטוחה).



יצרתם טבעת!
אתם רואים את הרווח שנמצא באמצע הטבעת? בתוך הרווח הזה נעבוד את הסיבוב הראשון.



צרו שרשרת 3, זהו העמוד הראשון שלכם. זהו "עמוד מלאכותי"



העבודה היא בתוך הטבעת, צרו 2 עמודים (אמיתיים): ללפף חוט על המסרגה, להכניס את המסרגה לטבעת ולקחת חוט - 3 לולאות על המסרגה, לקחת חוט ולהעביר דרך שתיים בלבד - 2 לולאות על המסרגה, לקחת חוט ולהעביר דרך שתיהן (פעמיים).
יצרתם את קבוצת העמודים הראשונה.



סרגו שרשרת של 2 והנה פינה.
שוב - 3 עמודים לתוך הטבעת; שרשרת 2,
3 עמודים; שרשרת 2,
 3 עמודים; שרשרת 2.
יצרנו 4 קבוצות של עמודים ו-4 שרשראות (פינות).




עכשיו אנחנו סוגרים את הסיבוב הראשון שלנו על ידי עין שטוחה לתוך השרשרת השלישית של העמוד הראשון שלנו. רואים אותו? שימו לב שמעל כל עמוד ישנה לולאה הנראית כמו סימן וי. אל תיכנסו לוי שמעל העמוד "האמיתי" שעשיתם, אלא לתוך הלולאה שלפניו - זו השרשרת השלישית של ה"עמוד" הראשון.


סיבוב ראשון גמור! אתם יכולים לחתוך את החוט ולהחליף צבע, או להישאר עם אותו הצבע. אני חתכתי כדי שההסבר יהיה ברור, אבל גם ריבוע בצבע אחיד זה יפה מאוד.
אם בחרתם להישאר עם אותו הצבע - פשוט דלגו על התמונה הבאה ועיברו ישר לזו שאחריה.



יש כמה דרכים להחליף צבע, בהדרכה הזו אני אסביר דרך אחת בלבד.
אנחנו בעצם נעשה עין שטוחה לתוך אחת מהפינות - נחזיק את החוט ביד שמאל (אם אתם ימניים! אם אתם שמאליים אז תהפכו..), נכניס את המסרגה דרך הפינה וניקח חוט - קיבלנו לולאה אחת על המסרגה. קחו חוט והכניסו ללולאה - קיבלתם עין שטוחה! אפשר להתחיל לעבוד. בסיבוב הזה ובכלל בריבוע הגראני, אנחנו עובדים ברווחים שבין קבוצות העמודים.


סרגו שרשרת 3 (עמוד מלאכותי) ו-2 עמודים "אמיתיים"


סרגו שרשרת 1, ולתוך הפינה הבאה סרגו 3 עמודים, שרשרת 2 ו-3 עמודים - והנה פינה!
 

 
 
המשיכו כך עד להשלמת הריבוע - שרשרת 1, 3 עמודים; שרשרת 2; 3 עמודים בפינה ושוב.
כשתגיעו לפינה האחרונה (הראשונה שהתחלנו בה) סרגו 3 עמודים, שרשרת 2 וחברו בעין שטוחה לשרשרת השלישית ב"עמוד המלאכותי".
סיבוב שני גמור! אפשר לעשות ריקוד קטן..

 

את הסיבוב השלישי אנחנו עושים על אותו עיקרון - מחברים צבע (או נשארים עם אותו אחד..)


שרשרת 3 בפינה (עמוד מלאכותי)
 
אני רוצה לעצור רגע כדי שתסתכלו על החוטים האלה שנוצרו מהחלפת הצבע.
אותי הם קצת מרגיזים...אז אחד מהדברים שאפשר לעשות (ונכון בשביל חוזק הריבוע גם. שלא יתפרק לנו בכביסה!) הוא לסרוג עליהם ולהחביא אותם מתחת לקשרים הבאים.
2 עמודים נוספים לתוך הפינה ושרשרת 1

3 עמודים לתוך השרשרת של השורה הקודמת, ובינתיים אפשר לראות את החוטים מציצים מלמטה והם קטנים יותר וחבויים, שרשרת 1.


וממשיכה סביב - 3 עמודים; שרשרת 2; 3 עמודים בכל פינה,
 שרשרת 1; 3 עמודים בכל שרשרת מהשורה הקודמת, שרשרת 1.
בפינה האחרונה - 3 עמודים; שרשרת 2


 עין שטוחה לתוך השרשרת השלישית של העמוד המלאכותי.
רואים לידו את הוי? זה העמוד האמיתי שלידו. 


ריבוע מושלם!
כמובן שאפשר לעשות עוד סיבובים באותה המתכונת: מקבץ של 3 עמודים בכל שרשרת מהסיבוב הקודם, שרשרת בין כל מקבץ, ובכל פינה 3 עמודים; שרשרת 2; 3 עמודים.
 

 עכשיו - מה עושים עם כל החוטים שמבצבצים לנו מאחורה? מחביאים אותם!
לוקחים את מחט התפירה העבה שלנו, עדיף כזו בלי שפיץ, ומחדירים את החוט מתחת לתפרים לצד אחד, ואז לצד השני ואפשר גם פעם שלישית, ליתר ביטחון.
בתמונות הבאות אפשר לראות איך אני החבאתי את החוטים שלי וגזרתי את השאריות.
 
 
 
 
 

 
 
תם ונשלם הריבוע המקסים שלנו.
אפשר להגדיל אותו עם עוד סיבובים ולעשות כרית. אפשר לעשות עוד כמה כמוהו ולחבר לשמיכה או תיק או ככל העולה על רוחכם. איך מחברים?
אני מבטיחה לכם הדרכה נוספת שתחבר לכם את הקצוות :-)
ותודה לאמא שלי שקראה את ההסבר הארוך ותיקנה כשצריך.
 
נשיקות <3 עינת
 

אין תגובות: