יום שבת, 3 במאי 2014

משפחתי וחיות אחרות


השבוע החלטתי לנסות ולחזור לשגרה.
אני יודעת שזה נשמע קצת משעמם, אבל אני אוהבת שגרה. אני אוהבת את השקט והביטחון שנותנת לי השגרה, אני אוהבת את הוודאות והידיעה מה עומד לקרות היום בבוקר. אני חושבת שהשגרה טובה לבנותיי - נותנת להן מסגרת מחייבת וגבולות ברורים, ויותר חשוב - עוזרת להן ליצור כל יום עולם חדש, כי בלי גבולות איך אפשר לנפץ מוסכמות?
שלא תבינו אותי לא נכון - השגרה שלנו לא ממש מוגבלת, בכל זאת אנחנו בחינוך ביתי! אבל חופשת הפסח בה אירחנו את בני המשפחה בבית לא איפשרה לנו להשקיע זמן בלימוד, ביצירה, בכל מה שאנחנו אוהבת לעשות יחד.
ומה בעצם אומרת השיגרה שלנו? שאלה טובה! היא משלבת לא מעט אלמנטים - גם חינוכיים, לרוב על ידי ניסויים, משחקים ולמידה אינטראקטיבית - גם אלמנטים של יצירה, גם משחק יחד ולחוד וגם מטלות בית שונות.
 
 
אז מה היה לנו השבוע?

 
היתה קצת יצירה
 
 
כאן יעל צובעת שרביט מעץ בספריי זהב. אחר כך יבואו גם האבנים הטובות וכל דבר נוסף שיעלה על דעתה
 
 

 
עמית יוצרת עם ערכת הגומי לום שקיבלה במתנה מסבתא פנינה
 
 
 
 

 
ואני? אני החלטתי לעשות גרלנדה (שרשרת..) מאיצטרובלים צבועים זהב (חיידק הספריי מדבק משהו) וקונכיות מהממות שאספנו בחוויה שלנו ברפובליקה הדומיניקנית
 
בתחום מטלות הבית טיפלנו בבעלי החיים שברשותנו
 
חיים הארנב בטיול בגינה.
הוא אכל לי חצי מהפיטוניות במקום
לקצוץ את הדשא כמו שהיה אמור..

קלחנו את הכהבלה השבוע
(בח"לי חשב שזה יהיה רעיון טוב
לעשות את זה אצלנו במקלחת
ולקח יומיים לריח הכלב הרטוב
לצאת ממנה). בתמונה היא מחוברת לעמדת התספורת 

 
ובתחום הלימודים התעסקנו בכמה תחומים (באופן די שטחי עדיין, כי החזרה לשגרה היא די איטית..)
 

באתר חדש שגיליתי בשם טינקרלב tinkerlab נמצאים מלא מלא מלא רעיונות לניסויים מדעיים עם ילדים, דרכי לימוד מרעננות והדרכות פשוטות ליצירה אינטראקטיבית עם ילדים מגיל פעוטות. מתאים לי. תפס את עיניי הניסוי הזה שמדבר על כרומטוגרפיה (הפרדת חומרים), ומיד ניגשנו גם אנחנו להפריד צבעים בתוך כוסות מים לפי ההדרכה פה. קיבלנו (כפי שאפשר לראות בתמונה) קשת רחבה של צבעים שהתפרקו מחלק מהטושים שלנו. חלק נכבד מהטושים שלנו הוא באיכות ממש גבוהה ומים לא משפיעים עליו... 


 
ליצור ההזוי הזה קוראים צ'יצ'ראס. הוא סוג של ציקדה והוא משמיע קול ממש חזק, כנראה לצורכי חיזור. מין שריקה ארוכה וחזקה שנשמעת כמו מתח חשמלי ליד עמודי חשמל. הוא נולד בחול המועד פסח, ומפאת גודלו וצורתו המזעזעת קמעא, נקרא לו פרעה. בכל מקרה, פרעה נחת אצלנו בפתח הבית יום אחד ופירפר עד מותו כל היום שלמחרת, ואז הצטרף אחר כבוד לקיר הזכרונות החיים שלנו. הוא גם סיפק לנו שיעור מעניין על הרכב השרצים בגואטמלה והשיב על השאלה מהשבוע האחרון - מה זה הצפצוף הזה מסביב??? 
 
 
הלטאה היא דומיניקנית והכבוד על מציאתה שמור לאדוה יקירתי

ואחרון חביב - תראו מה הגיע באניה!! כן, סוף סוף הגיעו הארגזים האבודים ואיתם גם הטלסקופ הנפלא שלנו. יעל מיד רצתה ללמוד כיצד להשתמש בו, והכינה רשימת מזלות, כי אותם היא רוצה לראות בעזרתו. גם הספקנו כבר לשוטט קצת באינטרנט ולחפש איך נראות המערכות אותן יש לחפש. יחד עם זאת, התחילה אצלנו העונה הרטובה (ועל כך ברשומה הבאה) והשמים מכוסים עננים כל לילה, אז עדיין לא התנסינו בו.
 
 
 
 
עד כאן השבוע הזה. שבוע הבא מתחיל ממש עכשיו, ואיתו יום הזיכרון ויום העצמאות, אז נתרכז קצת בלימודי ארץ ישראל.
 
נשיקות <3 עינת
 
ודבר אחרון: שיגרה היא באמת ברוכה, מזל שעוד שבועיים אנחנו נוסעים לחופשת מולדת, כדי שנדע להעריך אותה מחדש :-) חג שמח!

אין תגובות: