יום רביעי, 11 בנובמבר 2015

דורון לאדון, הדרכה מצולמת

השבוע האחרון היה מפתיע ומשמח.
בתחילת השבוע ניגש אליי בח"לי וביקש לקחת אוכל איתו לעבודה מדי יום.
עכשיו, למי שלא מכיר, בח"לי האהוב (בחיר ליבי, כן?) הוא חקלאי חרוץ. מה שאומר שהוא יוצא בשביל להדליק את השמש בבוקר, וחוזר בשביל לנשק את הילדות לילה טוב. לפעמים. יש פעמים שהן מרדימות אותו קודם. בעצם רוב הפעמים זה ככה, אבל אין מה לעשות - כשאתה קם כל בוקר בשלוש וחצי (ואל תתחילו איתי בכלל עם הגדרות בוקר. אני יודעת ששלוש וחצי זה אמצע הלילה), אז אתה הולך לישון בשמונה.
בכל מקרה, עד כה הוא היה אוכל במהלך היום קפה, ומגיע הביתה רעב מאוד. ולכן החלטתו להתחיל לקחת אוכל לעבודה שימחה אותי מאוד. מה גם שזו היתה הזדמנות נפלאה לתפור לו משהו, מאחר וחצאיות הוא לא לובש.
מה תפרתי? תיק אוכל, כמובן! (ופה נכנס ריקוד קטן של אושר).

גם יפה וגם שימושי
התיק מאוד פשוט להכנה, את הרעיון הוצאתי מהפינטרסט, במחשבה שעל התיק להיות קל לנשיאה, קל לתפעול ומסוגל להכיל קופסא אחת עד שתיים. ו-2 תפוחים. ואולי גם נשנוש.

אז למה אני מחכה? קבלו הדרכה פשוטה לתיק אוכל.

 

פה הכל התחיל. ברעיון מצויר במחברת.

בח"לי בחר בבד החיצוני, הצבעוני ואני חיברתי לו 2 בדים - הכחול דמוי הג'ינס הוא הבד הפנימי והלבן המעוטר הוא לכיס המזלג.

על נייר לבן שרטטתי את הדוגמא לפי הציור במחברת והעברתי לבד
2 הבדים - הפנימי והחיצוני הם באותו הגודל והצורה. לא לשכוח להגדיל ב-1.5 ס"מ בשביל התפר. שימו לב שאין זה ריבוע, כי אם ב-2 פינות מנוגדות גזרתי פינה משולשת, בשביל הידיות.

קודם כל כיס. הכיס ישמש לאכסון מזלג וסכין, ולכן מדדתי והתאמתי לסכו"ם שיש לי בבית. את הכיס תפרתי ליד אחת מהפינות המשולשות, על הבד הפנימי. אחרי תפירת הכיס - יש לתפור את 2 פיסות הבד (חיצונית ופנימית) אחת לשניה, אך לא לתפור לאורך הפינות המשולשות. להפוך. 



זמן ידית! גזרתי 2 מלבנים מהבד הפנימי באורך 25*8 ס"מ
 
המספריים הם רק לשם הדגמה.
מאחר ואני עצלנית, לא גיהצתי את קיפולי הידיות, אך ניתן לראות את קווי הקיפול מאוד בקלות.
רואים את הקיפול? כך קיפלתי את 2 הידיות, ותפרתי לכל אורך הידית.


והנה ידית אחת מוכנה. קלי קלות.
 את הידיות הכנסתי לפינה המשולשת, מקפלת פנימה את הבדים וסוגרת את הפתחים.

ככה הכיס נראה עם סכין, מזלג וידית.
 
ועכשיו הגיע זמן כפתור!
בפינה אחת תפרתי תך כפתור עם הרגלית המיוחדת של המכונה. אני תמיד חוששת מהשלב הזה, ושמא יצא החור כמו שצריך, אבל לשמחתי התפר עבר חלק ויצא בול כמו שצריך.

רואים? מושלם!
את הכפתור תפרתי לפינה השניה.


וזה כל הסיפור! התיק מוכן. ומאחר שהתלהבתי נואשות צילמתי אותו מכל זווית אפשרית. כמה פעמים. עם קופסא, ובלי קופסא, ואוחזת ומניחה ובחלון ועל הרצפה. הנה, תראו כמה תמונות!

פרוס, התיק יכול לשמש גם במפת פיקניק זעירה. לגמד. או לזאטוטה גם.

סגור בכפתור.


סגור בכפתור עם קופסא וסכו"ם.


והנה אני אוחזת בו, סגור ומוכן.

לאחר שימוש של כמה ימים התבצע מקצה שיפורים - הוספתי צמוד לידיות סקוצ', בכדי שלא יתגלגלו ממנו התפוחים ברגע שהוא מונח על רצפת הרכב.
כמו כן, את התיק הבא אכין בצורה מלבנית, בכדי שהידיות יהיו קצת ארוכות יותר, אבל זה רק בגלל שבדרך כלל נארזות בזה התיק שתי קופסאות, ולא אחת.
 
 
נו...אז למה אתם מחכים? קדימה! לכו תפנקו מישהו אהוב!
וספרו לי אם נתקלתן בבעיה כלשהי או במשהו לא מובן, טוב?
 
נשיקות <3 עינת

אין תגובות: