יום רביעי, 19 באוגוסט 2015

הדרכה לעליונית מגניבה בחצי שעה

אהלן!!
מה שלומכם אנשים יקרים? בזמן האחרון היתה קצת יצירה בבית שלנו. יצרנו בגדים, תיקים, פונצ'ואים, אנחנו באמצע של יצירת שמיכות, וילונות, ההשראה והצבע פורחים יחד עם הגשם הטרופי שהגיע סוף סוף אחרי תקופה ארוכה של יובש.
למשל, אחד מדברי הלבוש שהכי נהניתי לעשות לאחרונה היתה העליונית הזו, שבתמונה.


העליונית הזו זכתה לתגובות רבות ברחבי הרשת, ואפילו נשאלתי אם אוכל לכתוב הדרכה. ובכן, ברור שכן!
לקח לי קצת זמן, כי הזמנתי לי מצלמה חדשה כדי שאוכל לצלם את השלבים באיכות הטובה ביותר שקוראיי הנאמנים זכאים לה.
השתמשתי בחשבון האמזון שלי, ויחד עם מתנות יום ההולדת של האבא היקר שלנו (זוכרים?) הזמנתי לי גם מצלמה שהבטיחה להיות מוצלחת במיוחד. מתנות יום ההולדת הגיעו (גם של הזאטוטה, שייחגג רק חודש הבא, ובכל זאת..), והשבוע סוף סוף הגיעה גם המצלמה. בשמחה גדולה פתחנו את הקופסא, פוצצנו את הפצפצים האדירים שמילאו אותה, וגילינו את המצלמה בפנים, והיא חסרת סוללות ומכסה עדשה. אז המתנתי עוד קצת בסבלנות, וכשהגענו הביתה מיד שמתי סוללות והתחלתי בניסויים.
המצלמה קקה. הפלאפון שלי עדיין מצלם טוב יותר.
וכך...לא נבזבז זמן - הנה ההדרכה.
בואו נכין עליונית כזו! עם פרנזים!!
מה אתם צריכים?
1. בד, באורך לטעמכם - מכתפיים עד אורך רצוי (בתוספת 4 ס"מ למכפלת) * 2. בהדרכה מדדתי בד רפוי ונעים בדוגמא מגניבה, באורך של 65 ס"מ (+4) * 2 (סה"כ 130 ס"מ)
2. מספריים.
3. מכונת תפירה וחוט בצבע המתאים (רצוי..)
4. פרנזים - כי זה מדליק, אבל לא חייב
 
בשתי התמונות למטה אתם יכולים לראות אותי מודדת - אורך של 65 ס"מ + 4 , רוחב כתפיים של 100 ס"מ +4


את קו הקיפול סימנתי בסיכות, פתחתי את הבד וקיפלתי שוב - הפעם לרוחב.
שימו לב שקו האמצע בולט בזכות הסיכות ששמנו קודם.
 
 
עכשיו נסמן את הפתח שלנו. מ-3 ס"מ למטה ועד 10 ס"מ בקו הקיפול.

 


סמנו לכם את קו הפתח וגיזרו, כמו בתמונות למטה.
שימו לב - פתחתי את הבד, שיחררתי את הסיכות, וככה זה נראה -
החלק השלם הוא הגב, החלק הפתוח - הקדימה של העליונית.
פשוט, נכון?



והופ! הגיע הזמן לגשת למכונת התפירה.
תיפרו מכפלת לאורך כל הבד כולו.
 

קפלו שוב את הבד, צד ימין לצד ימין, ומדדו 34 ס"מ מקו הקיפול, סמנו בסיכה.
אלו יהיו השרוולים! תיפרו יחד את שני חצאי הבד (מלמטה, לא מהקיפול!) עד הסימון שהשארתם, וזהו! סיימתם!

 
אלא אם כן אתם רוצים פרנזים :-)
אני מצאתי במקרה (עאלק! כיתתנו רגליים חצי יום עד שמצאנו את החנות היחידה בגואטמלה שמוכרת אותם ארוכים במיוחד) פרנזים באורך של 10 ס"מ.
תפרתי אותם לאורך כל המכפלת התחתונה, פתחתי אותם שיתנופפו ברוח, ו-וואללה! (במבטא צרפתי..)
 


 
 חצי שעה של עבודה ויש לנו עליונית מהממת.
תאמינו לי, לקח לי יותר זמן לבחור בד ולמצוא פרנזים...


לא התגמדתי.. יעל גם מדדה בשבילי את העליונית :)
אתם מוזמנים לשאול, לשתף, אשמח לראות תמונות של העליוניות שלכם, הכי חשוב - תהנו!

נשיקות 3> עינת

ועוד משהו אחרון: שמתם לב שכבר חודש אלול??
הנה נגמרת לה עוד שנה...

אין תגובות: