יום שבת, 8 בפברואר 2014

תרנגולות, אוהבות פרחים?


הבנות שלי רוצות תרנגולת.
או בשפתן שלהן, תנרגולת.
 
עכשיו. תרנגולת זה נחמד מאוד. אני אפילו מכירה כמה אנשים שיש להם כאלה בחצר, ולא רק חברים שגרים בכפר או במושב אלא כאלה שגרים במרכזים עירוניים! (אם אפשר באמת לקרוא לערד מרכז עירוני..) וזה די נחמד להם. יש להם ביצים טריות בכל יום ועכברים וכאלה...
וזה לא שיש לי בעיה עם בעלי חיים. והרי יש לנו כהבלה (הטעות במקור. כלבה אהבלה..) ו-2 ארנבים. אבל לרוב הטיפול שלהם נופל עליי ולא תמיד יש לי כוח. זה נכון, ברשימת החובות שלהן רשמו הבנות שחלק מחובותיהן זה טיפול בבעלי החיים, ועליי לכבד אותן ולהאמין בהן ולתת להן לממש את חובותיהן. בשביל ללמוד ממש את המשמעות ולהפנים.
אבל לא חבל על בעלי החיים?!
מדי יום ביומו אני מכינה סלט ירקות ושולחת את אחת הילדות להאכיל בשאריות את הארנבים. בדרך כלל העוללה רצה לבצע את המשימה הזו הכי מיד ועם הכי הרבה חדווה, תוך שהיא קוראת "איים! איים! אוקה! אוקה!" (או בתירגום "חיים! חיים! לוקה! לוקה!" כי ככה קוראים לארנבים..).
בכל בוקר אני מזכירה להן להאכיל את הכהבלה ולא לתת לה יותר מ-3 חטיפים. זה גורם לה לשלשל. או שאולי זה כל הממתקים האחרים שהיא אוכלת מהיד של העוללה במשך כל היום (זה לא אשמתה שהיא בגובה הנכון!). אני יוצאת איתה לטייל בבוקר ומחזיקה חזק חזק כשהיא נובחת על העוברים ושבים (רועה גרמני זה כלב חזק מאוד, מסתבר) בזמן שהבנות קופצות בחבל לידי או משחקות במכוניות על שלט או סתם מטיילות להן להנאתן ומספרות סיפורי נחשים או ברווזים או כל דבר מצפצף אחר. ועוד לא דיברתי על השערות הקצרות שאני מטאטאה מהרצפה מדי יום ביומו, או על זה שהיא אוהבת לישון אצלנו במקלחת (בתוך! המקלחת) וכל פעם מבהילה אותי מחדש כשאני הולכת לשירותים. 
 
סך הכל הן מאוד אוהבות את בעלי החיים שלהן. הן בכו מאוד כשהכהבלה אכלה את זוג הארנבים הראשון...
 
אבל! תרנגולת לא באה בחשבון! ולו רק בגלל שבח"לי קם ואמר - או אני, או התרנגולת, ועשה את הבחירה למאוד קלה עבור כולנו.
 
ולכן..מאחר ואפרוחים הם מאוד מאוד מאוד חמודים וצמריריים ורכים, מצאתי את ההדרכה המתוקה הזו ואתמול בבוקר ישבנו והכנו אפרוחונים קטנים מבדים צבעוניים. את האפרוחים לא מילאנו באורז, כמו בהדרכה, אלא בשאריות חוטי צמר ובדי לבד, ויעל רצתה ששלה יהיה רך במיוחד, אז היא מילאה אותו בצמר גפן! ילדה נבונה..
למעשה, התרנגולות הללו כל כך קלות להכנה וכל כך מקסימות, שהיום יעל הכינה עוד שתיים לבנות של העוזרת, ועמית הכינה עוד אחת לחברה בישראל.

נכון שהן חמודות?
יושבת אני ותופרת...

כשסיימנו עם התפירה והמילוי והמשחק בתרנגולות, מצאנו שאריות לבד ממובייל הסוסים שהכנו שבוע שעבר, והן נראו ממש כמו כובעים! אז הבנות תפרו גומי לשוליים וציירו, ואפילו עשינו ורדים קטנים מלבד והצמדנו לכובעים, והנה לנו התחפושות הראשונות של חודש אדר!


 ורדים מלבד, הוראות הכנה: גוזרים פס לא רחב במיוחד מבד לבד (עד 5 ס"מ) באורך של כ-20 ס"מ, ומתחילים לגלגל אותו סביב עצמו. אל תדאגו אם הקצה שלו בורח קצת כלפי מעלה, זה כל היופי. תופרים את התחתית שלו ודואגים לקווצ'ץ' אותה היטב שלא יתפרק הורד. גוזרים את קצות העלים קצת קצת במרווחים לא שווים וזהו. פשוט וקל ויפה ממש.

 
 
שבוע טוב וחודש שמח! <3 עינת
 
ועוד משהו קטן: אפרוחים בספרדית זה פואיטוס. הבנות למדו עוד מילה חדשה. 

אין תגובות: